Contact
We helpen je graag aan een leuke duurzame kerst. Heb je een vraag of wil je meer weten over BeterBoompje. Gebruik de gegevens op deze pagina.

Get in touch
Heb je een vraag of wil je graag samenwerken? Neem contact op :)
Torenallee 42-62
5617 BD Eindhoven
support@beterboompje.nl
Linkedin, Tiktok, Instagram, Facebook, Twitter, Giphy
Bedrijven
Wil jij je medewerkers dit jaar blij maken met een bijzonder kerstgeschenk, maar wil je niet inleveren op je idealen? Verras ze dan met een BeterBoompje! Veel beter, net zo simpel en minstens zo gezellig!
Je kan bij ons een mooie kerstboom bestellen voor al je personeelsleden. Zij kunnen online zelf een datum kiezen (in begin december) waarop ze de kerstboom kunnen ophalen.
Pers
Om zoveel mogelijk mensen te bereiken, zijn we enorm geholpen met extra aandacht rondom onze missie. Wil je met ons samenwerken, over ons schrijven (graag!), ons op een andere manier zichtbaarheid geven (ook graag!) of gewoon met ons in contact komen?
Veelgestelde vragen
wanneer kan ik mijn kerstboom terugbrengen
Bij BeterBoompje kun je je kerstboom na de feestdagen weer terugbrengen, zodat we deze kunnen herplanten in ons kerstbomenbos. De exacte terugbrengmomenten verschillen per locatie, maar in de meeste gevallen kun je je boom in de eerste week van januari.
hoe kan ik mijn kerstboom terugbrengen
Je kunt uw kerstboom met kluit gewoon terugbrengen naar ƩƩn van onze inleverpunten. Wij zorgen er dan voor dat de boom weer wordt teruggeplant in ons kerstbomenbos, zodat hij niet verloren gaat. Je kunt de boom inleveren begin januari bij de locatie in uw regio. Neem je aankoopbon mee als bewijs van aankoop.
kan ik de ophaaldatum aanpassen
Wij begrijpen dat je planning is gewijzigd en dat je graag op een ander moment de boom wilt ophalen. Gelukkig is dit mogelijk. Dit kan alleen 7 dagen voor dat de pick up is. Geef dit door aan onze support en u ontvangt binnenkort een nieuwe bevestiging met de nieuwe informatie.
hoe kan ik de status van mijn bestelling volgen
Met onze track & trace functie kun je de status van je bestelling eenvoudig volgen. Zodra je bestelling is verzonden, ontvang je een bevestigingsmail met een track & trace nummer. Hiermee kun je op onze website of via de koerier de exacte locatie en bezorgstatus van je BeterBoompje checken. Zo weet je precies wanneer je je boom kunt verwachten.
waar kan ik mijn boom inleveren
Je kunt je boom op verschillende locaties inleveren. Op onze website vind je een overzicht van alle inleverpunten. Je kunt je boom op elke gewenste locatie inleveren, ook als dat niet de oorspronkelijke ophaallocatie was. Wel is het handig om je boom vooraf even aan te melden via ons retourformulier, zodat we weten dat jouw boom is ingeleverd.
waar kan ik mijn beterboompje ophalen
Onze BeterBoompjes zijn dit jaar verkrijgbaar via de pick-ups en onze thuisbezorgd service. Je kunt je boom laten bezorgen op het adres van jouw keuze. Als je de boom na kerst wilt herplanten in je tuin, is dit een mooie duurzame optie. Neem voor meer informatie over de bezorging gerust contact met ons op.
hoe kan ik een kerstboom reserveren
Je kunt een BeterBoompje reserveren via de website van onze website. Daar kun je eenvoudig een boom selecteren en aangeven waar je deze wilt ophalen. Wij zorgen er samen voor dat jouw boom op de afgesproken locatie en tijd klaarstaat.
kan ik de ophaaldatum wijzigen
Ja, dat is mogelijk. We hebben verschillende pick-up momenten. Deze pick-up datums zijn echter afhankelijk van bij welke pick-up locatie je hem graag zou willen ophalen. Neem even contact met ons op, dan kijken we samen wat de mogelijkheden zijn.
wanneer kan ik de boom ophalen
Je boom is binnen de pick-up momenten af te halen en zal dan voor u klaar staan. Kijk voor de openings tijden op de pagina locaties overzicht
kan ik de boom later inleveren?
Helaas is het niet mogelijk de boom later in te leveren, omdat de bomen dan al teruggaan naar het kerstbomen bos. Je zou de boom wel iets eerder kunnen inleveren bij de sommige locaties kijk hier voor op: https://www.beterboompje.nl/info/locaties .
kan ik nog een kerstboom bestellen
Kijk op de waar te koop pagina. Hier staat aangeven of de boompjes nog beschikbaar zijn. Onze boompjes zijn tot en met begin december te bestellen. Daarna sluiten de bestellingen en gaan de gereserveerde bomen in transport naar de verschillende locaties. Het is dan niet meer mogelijk om nog een boom toe te voegen. Volgend jaar kun je weer op tijd een BeterBoompje reserveren. We hebben een beperkte voorraad, dus wees er snel bij om zeker te zijn van je boom. Excuses voor het ongemak, we hopen je volgend jaar weer te mogen verwelkomen!
wanneer kan ik mijn kerstboom terugbrengen
Onze kerstbomen worden in de eerste week van januari opgehaald. We krijgen vaak de vraag of het eerder mag, maar helaas kunnen we daar niet aan voldoen op alle locaties. We hebben gekozen voor het eerste weekend van het jaar omdat dit het beste past bij onze operatie.
kan ik mijn ophaaltijd aanpassen
Natuurlijk, dat is geen probleem. Stuur ons even een bericht met je ordernummer en de gewenste nieuwe ophaaltijd, dan passen we dat voor je aan. We hebben verschillende ophaalmoment op verschillende locaties, dus er is vast een moment dat beter bij je past. Laat het ons weten en we regelen het voor je. Neem hier voor contact op met support.
wanneer kan ik de boom terugbrengen
Je kunt de boom begin januari terugbrengen bij de. Als dat niet lukt, kun je de boom ook eerder op een andere locatie. Kijk hier voor op terugbreng pagina
waar kan ik mijn kerstboom inleveren
Je kunt je kerstboom met kluit inleveren bij ƩƩn van onze officiƫle terugbrenglocaties. Op onze website vind je een actueel overzicht van alle plekken en data: beterboompje.nl/info/terug-breng-locaties. Het maakt niet uit waar je de boom hebt opgehaald, je mag hem bij iedere locatie terugbrengen. Hang wel je ticket of je naam in de boom, zodat we weten dat hij van jou is en je borg netjes kan worden terugbetaald.
hoe kan ik mijn borg terugkrijgen
Je ontvangt in januari een mail waarin je kunt aangeven dat je je boom hebt teruggebracht. Op locatie wordt dit gecontroleerd. Daarna verwerken wij je aanvraag en wordt de borg van 10 euro binnen 14 dagen automatisch teruggestort op de rekening waarmee is betaald. Dit gebeurt via Shopify en verloopt meestal vlekkeloos. Let er wel op dat het bedrag van 10 euro soms over het hoofd wordt gezien of dat het op een andere rekening (bijvoorbeeld die van je partner) wordt teruggestort.
wanneer kan ik mijn boom terugbrengen
Dat is geen probleem, je kunt je boom op elk van onze officiƫle inlevermomenten terugbrengen. Deze vinden plaats op begin januari op verschillende locaties in Nederland. Zo zorgen we ervoor dat jouw boom weer wordt teruggeplant in ons kerstbomenbos, in plaats van dat hij weggegooid wordt. Neem je boom gewoon mee naar ƩƩn van de inleverpunten, dan regelen wij de rest.
kan ik mijn bestelling annuleren
Ja, annuleren is mogelijk, maar houd er rekening mee dat we werken met een vers product. Daarom gelden er andere voorwaarden dan bij gewone bestellingen. We vragen je om uiterlijk 7 dagen voor de pick-up te annuleren. Er kan natuurlijk altijd iets onverwachts gebeuren, en meestal doen we daar niet moeilijk over en zoeken we samen een oplossing. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice, dan regelen we het voor je.
wanneer wordt mijn bestelde kerstboom geleverd
Bedankt voor je bestelling bij BeterBoompje! Je hebt bij het bestellen via de datumpikker een bezorgdatum gekozen. Deze datum is leidend en in 90% van de gevallen wordt die ook gehaald. Wij boeken het transport 3 dagen van tevoren bij onze transporteur en daarna wordt je boom meestal binnen 1 of 2 werkdagen geleverd. We houden de bezorging nauwlettend in de gaten. Als er toch onverwachte vertragingen zijn, laten we je dat direct weten. Je kunt de status van je bestelling ook volgen via de track & trace link die we je hebben gestuurd.
wanneer wordt mijn bestelling geleverd
Je hebt bij het bestellen een bezorgdatum gekozen via onze datumprikker. Deze datum is leidend en in 90% van de gevallen wordt die ook gehaald. Wij boeken het transport 3 dagen van tevoren bij onze transporteur en daarna wordt je boom meestal binnen 1 of 2 werkdagen geleverd. Zodra je bestelling is verzonden ontvang je een track & trace code om de bezorging te volgen. Rond de feestdagen kan de bezorging soms 1 tot 2 dagen afwijken door drukte. Wil je je gekozen bezorgdatum nog aanpassen, neem dan contact op met support. We doen ons best om je boom op de afgesproken dag te bezorgen en houden je op de hoogte bij wijzigingen.
Thuisbezorging BeterBoompje MET kluit, hoe werkt dat?
Je bestelt jouw boom via 'Bezorgen'. Kies voor 'Thuisbezorgen met kluit'. Er zijn 2 opties: de boom zelf herplanten in de tuin voor volgend jaar of hem terugbrengen zodat wij 'm kunnen herplanten in ons BeterBoompje Kerstbomenbos. Wil je dat wij de boom terugplanten? Kies dan voor de optie MET terugplantticket en breng de boom op begin januari terug bij onze drop-off locaties. Zie alle info hierover hier.
Hebben de bomen een biologisch keurmerk?
Onze bomen hebben geen officieel BIO kenmerk, maar worden op milieuvriendelijke wijze gekweekt. D.w.z. geen kunstmest, geen bestrijdingsmiddelen en de kunststof pot wordt hergebruikt. De nieuwe adoptiestekjes die we aanplanten zijn Skal gecertificeerd.
Zit er een pot om de kluit?
Bij de Picea Omorika spar zit er een plastic of kokos pot om de kluit van 30 cm hoog en een diameter van 25-29 cm. De maat van de boom is inclusief deze pot. Deze pot wordt na het terugplanten hergebruikt.
Hoe zit het met de kwaliteitsgarantie?
De bomen zonder kluit zijn AA kwaliteit Nordmannen. Bomen met kluit zijn speciaal op pot gekweekt om het terugplanten te overleven. Wij doen ons best om de allermooiste boompjes te leveren, maar een BeterBoompje blijft een natuurproduct en de bomen met kluit zijn onbespoten. Dat betekent dat iedere kerstboom uniek is, en uitstekend in staat om met Kerstmis te stralen in jouw woonkamer. Bomen weggooien is geen optie, toch? Daarom verdienen alle boompjes een logeeradres in december. [Kijk ook eens bij āonze bomenā voor een indruk van onze BeterBoompjes.]
Hoe kan ik mijn boompje het beste verzorgen?
Jouw BeterBoompje vormt de komende weken het stralende middelpunt van je kamer. Om ervoor te zorgen dat je boompje blijft stralen en dat wij hem in januari kunnen terugplanten, geven we je graag een aantal verzorgingstips: 1. Is het koud? Laat je BeterBoompje eerst even wennen aan de temperatuur in de schuur. 2. Laat de boom in de pot zitten. Zet hem indien gewenst met pot en al (recht) in een andere pot (met wat extra aarde). 3. Geef je boompje iedere dag een flinke scheut water. Dichtbij de stam en hou de aarde/kluit vochtig. Tip bij deze tip: Om te controleren of het water de bodem bereikt (en niet de vloer), kun je een schotel onder de pot plaatsen. 4. Zet je boompje niet direct naast of op een warmtebron, vindt die niet fijn. 5. Knip geen top of takken uit; je boompje is mooi zoals die is. 6. Laat het engelenhaar en kunstsneeuw dit jaar in de kastā¦
Waarom kost een BeterBoompje wat-ie kost?
Een BeterBoompje kost misschien wat meer dan de wegwerpkerstbomen die je gewend bent. Dat heeft natuurlijk een goede reden. Onze eerlijke bomen hebben namelijk een eerlijke prijs. En omdat jij ām gewoon netjes betaalt, hoeft de natuur dat niet te doen. Wel zo vriendelijk, toch? Hoe komen onze prijzen tot stand? -BeterBoompje zonder kluit Voor ieder BeterBoompje zonder kluit planten wij twee nieuwe stekjes terug in het biologische kerstbomenbos. Al deze kerstbomen worden de komende jaren duurzaam onderhouden in een bos waar een gezond ecosysteem prioriteit heeft. Op deze manier worden de stekjes klaargestoomd tot volwaardige herbruikbare bio-adoptiebomen die elk jaar opnieuw worden teruggeplaatst. -BeterBoompje met kluit Met jouw bijdrage dekken wij de kosten van de groei en het onderhoud van de kerstboom, het vervoer heen en terug naar het kerstbomenbos en het handmatig terugplaatsen in de grond.
Wat voor soort boom is de Nordmann?
OMG. De Nordmann is the most beautiful kerstboom ever! Echt. De Nordmann is met recht de populairste kerstboom van Nederland. Dat komt door de mooie glanzende donkergroene naalden. Deze naalden zitten aan stevige takken, zijn zacht en prikken niet! De Nordmann is een bredere, stoerdere kerstboom met mooie lagen. Boom wordt uitgeleverd in een net en zonder een kruis.
Wat voor soort boom is de Picea Omorika?
Deze Servische spar is de laatste jaren steeds geliefder geworden als kerstboom. Het is een wat slankere boom, maar met mooie volle takken. De Picea Omorika heeft dan ook minder ruimte nodig dan bijvoorbeeld de Nordmann, die van nature een stuk breder is. Met zijn afhangende takken is het tevens een zeer sierlijke boom. De naalden zijn groen aan de bovenkant en blauw aan de onderkant waardoor de kerstboom er blauwachtig uitziet. Wat ook fijn is, is dat de naalden van deze spar wat minder scherp zijn en niet zo snel uitvallen. De boom wordt uitgeleverd zonder een net eromheen en met een plastic pot om de kluit.
Hoe worden de adoptiebomen die worden aangeplant gekweekt?
Deze worden biologisch en met liefde gekweekt. De stekjes (en over een tijdje dus adoptiebomen) in het BeterBoompje Kerstbomenbos worden biologisch en met liefde gekweekt. In ons bos is een gezond ecosysteem prioriteit; we focussen op een gezonde bodem en stimuleren de biodiversiteit. Lees meer over het proces en de verzorging van onze bomen op de website van Adopteer Een Kerstboom, onze gespecialiseerde partner.
Wat gebeurt er met de nieuwe stekjes die worden aangeplant?
De nieuwe adoptiestekjes die worden aangeplant in Leusden op de kwekerij van Adopteer een Kerstboom zorgen er voor dat er meer adoptiebomen beschikbaar komen en we het tekort gaan oplossen. Deze stekjes zijn over 4 jaar groot genoeg om geadopteerd te gaan worden.
Hoe zit dat nou met dat BeterBoompje Kerstbomenbos?
Stel je eens voor: Een fijne plek waar jouw kerstboom het hele jaar door lekker met zijn voetjes in de aarde kan staan. Gezellig tussen de andere boompjes. Met zon, wind en regen die elkaar afwisselen en waar de vogeltjes zingen in plaats van Mariah Carey. Met de feestdagen maakt jouw kerstboom even een uitstapje naar jouw huis, maar daarna gaat hij gauw weer terug naar zijn soortgenoten in het kerstbomenbos. Dat klinkt toch geweldig? Die plek zijn wij aan het realiseren in Leusden op de kwekerij van Adopteer een Kerstboom, maar dat kunnen wij niet alleen. Door te kiezen voor een BeterBoompje bouw jij mee aan onze droom. En wanneer het bos groot genoeg is, kunnen wij iedereen jaarlijks voorzien van een biologische adoptiekerstboom.
Wat maakt een BeterBoompje duurzaam?
- Het BeterBoompje met kluit wordt teruggeplaatst in de natuur en haalt zo de rest van zijn tweede leven CO2 uit de lucht. - Voor elk BeterBoompje zonder kluit planten wij twee nieuwe adoptie kerstboomstekjes terug in het kerstbomenbos. Deze kerstbomen worden de komende jaren duurzaam onderhouden. Een gezond ecosysteem heeft hierbij prioriteit; we focussen ons op een gezonde bodem en stimuleren de biodiversiteit. De stekjes worden zo klaargestoomd tot volwaardige herbruikbare bio-adoptiebomen die jaarlijks worden teruggeplaatst.
Waarom zijn onze BeterBoompjes beter?
Een BeterBoompje is een duurzame variant op de traditionele wegwerpkerstboom die na de feestdagen op straat wordt gezet. Kies je voor een BeterBoompje, dan bouw je mee aan het bos. Hier planten wij de kerstbomen met kluit terug, nadat ze de Kerstmis bij jou hebben doorgebracht. Voor ieder boompje zonder kluit, planten wij twee biologische adoptieboomstekjes terug. Deze laatste optie is, volgens onze strategie, een tussenoplossing om de markt te kunnen veranderen en te zorgen dat het tekort aan adoptiebomen wordt opgelost.
Waar moet ik op letten bij vervoer?
Er zit zowel een net om de boom ZONDER als de boom MET kluit. Bij de boom met kluit zit er om de kluit een plastic of kokos pot van 30 cm hoog en 20 cm doorsnee. TIP: Gebruik een dekbedovertrek om de boom in te doen!
Hoe krijg ik mijn borg terug?
De borg wordt (na het inleveren) in januari teruggestort op je rekening.
Waar en wanneer kan ik mijn boom inleveren?
Afscheid nemen bestaat niet. Oh wacht. Toch wel. Na de feestdagen lever je je boom MET kluit namelijk bij ons in, zodat wij hem terug kunnen planten in het bos. Je brengt je boompje MET kluit begin januari 2025 (zie info en tijden per stad bij 'Terugbrenglocaties') terug naar een pick-up locatie. Om je borg terug te krijgen, zijn er een paar eisen waaraan jouw BeterBoompje moet voldoen. Zo kijken wij of je boompje nog mooie groene takken heeft en of er voldoende aarde aan de kluit zit. Heb jij je boompje voldoende liefde, water en aandacht gegeven? Dan krijg je je tientje borg terug. De borg wordt (na het inleveren) in januari teruggestort op je rekening.
Kan ik hetzelfde BeterBoompje als vorig jaar krijgen?
Nee, dit kan helaas niet. De BeterBoompjes mƩt kluit worden eenmalig teruggeplant in de natuur en zijn niet gekweekt als adoptiebomen. Daarnaast zijn er uberhaupt nog veel te weinig adoptiekerstbomen. De nieuwe stekjes die we aanplanten worden wƩl gekweekt als adoptiebomen. Zo zorgen we er samen voor dat er over een aantal jaar meer adoptiebomen beschikbaar zijn!
Mag ik de boom bij het afhalen zelf uitkiezen?
Hoewel de naam anders doet vermoeden is geen enkel boompje beter dan het andere. Alle BeterBoompjes zijn uniek! Als het mogelijk is mag je ām uitzoeken! Ze zijn allemaal van goede kwaliteit dus maak je geen zorgen als wij er eentje voor je uitkiezen. Dit doen we namelijk om het ophalen van de boompjes zo vlot (en coronaproof) mogelijk te laten verlopen. Wij willen bovendien zoveel mogelijk voorkomen dat de BeterBoompjes schade oplopen en daarom is het niet wenselijk als we met teveel mensen tussen de boompjes door lopen.
Hoe gaat het ophalen in zijn werk?
Wanneer het moment daar is om je boompje op te halen, kom je naar de pick up locatie van jouw keuze. Nadat je je auto of fiets hebt geparkeerd, volg je de bordjes die jou naar je boompje leiden. Houd je telefoon met daarop je ticket paraat, zodat deze door ƩƩn van onze medewerkers gescand kan worden. Is je ticket gescand? Dan wordt jouw boom overhandigd. De boom met kluit wordt geleverd zonder net/verpakking, wel zo duurzaam :)
Waarom is BeterBoompje dit jaar niet in mijn stad beschikbaar (en vorig jaar wel)?
Helaas is het ons dit jaar niet gelukt om in alle steden waar we de afgelopen jaren actief waren weer een pick-up te organiseren. Wel zijn er een aantal nieuwe steden bijgekomen. Niet getreurd want je kunt dit jaar jouw BeterBoompje MET Ʃn ZONDER kluit ook thuis laten bezorgen. Kijk voor meer info in het menu bij 'Bezorgen'.
Waar en wanneer kan ik mijn boom ophalen?
AMSTERDAM: ZUID: Vondeltuin | 1 en 7 december 10:00-14:00 uur CENTRUM: Dille & Kamille Bilderdijk | 2, 4, 9 en 11 december 13:00-18:00 uur NOORD: Landmarkt | 7 december 10:00-14:00 uur OOST: House of Watt | 1 december 13:00-17:00 en 7 december 12:00-16:00 uur WEST: Mossel & Gin | 7 december 10:00-14:00 uur ANTWERPEN: Dille & Kamille Antwerpen | 3, 5, 10 en 12 december 10:00-13:00 uur ARNHEM: Dille & Kamille | 3, 6, 10 en 13 december 12:00-18:00 uur BREDA: Frontaal Brouwerij | 8 december 14:00-17:00 uur Kinderboerderij Wolfslaar | 7 en 8 december 11:00-15:00 uur ā āāDEN BOSCH: Werkwarenhuis | 6 december 11:00-17:00 uur en 8 december 12:00-17:00 āuur ā DEN HAAG: Dille & Kamille | 2, 4, 9 en 11 december 10:00-13:00 uur Grote Markt Plein | 7 december | 11:00-13:30 uur ā āEDE: Kantine gebouw ENKA | 7 december | 10:00-13:00 uur ā āEINDHOVEN: Klokgebouw | 8 december | 12:00-15:00 uur ā GOUDA: Stadskant | 6, 7 en 8 december | 09:00-17:00 uur ā HAARLEM: Houtbaar | 7 december | 10:00-16:00 uur ā LEIDEN: The Field | 1 december 12:00-16:00 uur ROTTERDAM: Belevenisboerderij Schieveen | 7 en 8 december 10:00-17:00 uur Dille & Kamille | 2, 4, 9 en 11 december 14:00-17:00 uur Het witte paard | 7 en 8 december 12:00-15:00 uur ā UTRECHT: Scouting Willem de Zwijger | 6 december 19:00-21:00 uur en 8 december 10:00-14:00 uur vandeStreek | 7 en 8 december 13:00-16:30 uur Kijk voor adresgegevens en meer informatie over onze pick-up locaties op deze pagina.
Hoe werkt het bestellen van een BeterBoompje?
Een BeterBoompje bestellen werkt heel eenvoudig, dit zijn alle keuzes die je dient te maken: 1. Kies welk BeterBoompje je wilt 2. Kies je stad en ophaallocatie of ga voor thuisbezorgen 3. Kies je ophaaldag en tijdslot of een bezorgdatum 4. Vul je gegevens in en bestel je boompje :) Vervolgens krijg je een bevestigingsmail van ons met daarin een unieke QR code. Met deze code kan jij jouw boompje ophalen op de door jou gekozen dag en tijd. Makkelijk toch?
Ik heb mijn borg niet ontvangen. Hoe zit dat?
Het bedrag wordt teruggestort op de rekening waarmee jouw BeterBoompje is betaald. Mocht je de betaling niet terug kunnen vinden onder ƩƩn van deze namen, neem dan contact met ons op. Wij zoeken het graag voor jou uit!